neděle 14. srpna 2011

Meditace prázdnoty

Začínáme něčím jednoduchým a zároveň ne přímo triviálním tzv. Void Meditací. Teorii přeskočíme a přejdeme rovnou k praxi.

Praxe:
Nejdříve je dobré když si vyhradíme časový úsek po jaký budete meditovat.
(kdesi jsem četl, že 8min. stačí, ale poprvé můžeme začít i s menším úsekem 5min.. já osobně doporučuji delší dobu, třeba i 20min). Je dobré si proto natáhnout budíka, abychom měli jistotu, že neztratíme pojem o čase, což je u meditace přirozené. Později ale budíka doporučuji vypustit, až to budeme mít lépe natrénováno.
  1. Sedneme si, nebo si lehneme - záleží, co vám bude více vyhovovat, mě osobně vyhovuje spíše ležení, ale i v sedu zkouším meditovat.
  2. Zavřeme oči
  3. Nadechneme se a vydechneme, vnímáme jen naše dýchání - tady je zakopanej pes.
  4. Dokud nevyprší náš časový limit opakujeme bod 3.
Docela jednoduché, že? Bohužel jen na pohled. Během opakování bodu 3 se vám budou pravděpodobně vybavovat různé myšlenky ala:
svědí mě noha, 
včera jsem potkal fajn holku/kluka, kam jsem dal její číslo? 
dnes musím ještě nakoupit... 
kdo teda zabil fantomase? 
atp.. 

Když přijde jakákoliv myšlenka, prostě ji akceptujeme, uvědomíme si ji a necháme ji být, pokračujeme v soustředění se na dýchání. Dále se může stát že usneme. To je v počátku normální, ale tréninkem se toho dokážeme zbavit. 

O co vlastně v meditaci jde?
Jde o to, že zklidníme náš mozek. -Jsem programátor, tak si to sám vysvětluji tak, že mozek=procesor, a ten pracuje na specifické frekvenci, meditací jakoby jeho frekvenci snížím-

Meditovat každý den? 
Ano, správně by se mělo meditovat pravidelně (osobně to ale každý den ještě nedávám). 

Meditace není z mé hlavy, proto bych rád i někam odkázal odkud jsem čerpal: zejména z knihy, kterou teď čtu (How to sleep less and have more energy), ale o void meditaci jsem četl i z jiných zdrojů, bohužel si nevzpomenu.


Žádné komentáře:

Okomentovat