sobota 6. dubna 2013

Zajímavý dokument o Jaroslavu Duškovi

Momentálně čtu knihu Pátá Dohoda. Jednou z myšlenek se kterými se ztotožňuji, je život ve virtuální realitě. Každý máme svou virtuální realitu (chápeme život svým modelem, který jsme získali životem, a který neustále prohlubujeme). Podívejte se na dokument a uvidíte virtuální realitu Jaroslava Duška - samozřejmě zkreslenou, ale toto zrcadlení Duška může i Vám něco přinést.


Proto se podívejte na dokument. Dušek přebírá Toltécké myšlení a jejich podobné (dnes už starobylá společnost, zabývající se základními lidskými otázkami - takoví vědci, umělci a filosofové). Jejich a svoje poselství se snaží předat právě v tomto dokumentu.

Tři náhodné citáty z dokumentu
Prostě jsem dvakrát ťukl posuvníkem ve videu a přepsal to (mírné odchylky tam budou):

"..Určitě jsem měl období, kdy jsem chtěl vítězit v nějakej debatách a někoho uhádat a přehádat, ale já jsem to stejně všechno zapomněl, protože nic zajímavýho už tam není, je to pryč, je to jako když je kompost, vy tam dáte ty věci, ono se to zkompostuje, teď se to všechno přemění a už to nejsou ty věci, už je to něco jinýho. A já se snažím být sám sobě kompostem. Jakoby ty věci, který považuji za takový vodumřelý, hodím na kompost, takovej vnitřní a nechám je tam, ať tam tlejou.. Proč bych na nich měl lpět, a proč bych si to měl vyčítat.."

"..nade všechno jsem řadil tu svou vnitřní svobodu a od tý jsem vědel od desiti let od svýho táty, že mi to  nikdo nemůže vzít, může mě zabít někdo, že jo? Může dát i do vězení, ale vnitřní svobodu mi neveme.."

"...ze všeho se stává meditace, z každé činnosti, z každého úkonu, že se necvičí speciélní techniky, že se tou technikou stává samotná přítomnost, samotná existence, je jakoby tou meditaci, je jakoby tou meditací, tím co dělám, teď jsem přítomen, tak proč bych jako měl cvičit něco jinýho..."

a jeden navíc:

"Ticho! Hajzl!" (v části, kdy Jarda Dušek okřikuje svého psa)

Na konec jen doporučím jeho divadelní představení Čtyři dohody. Byl jsem na něj v Prostějově, trochu náhodou, ale stálo za to!

Žádné komentáře:

Okomentovat