pondělí 2. ledna 2012

Jak si vytvořit zvyk?

Prvním procesem je vybrat si zvyk, protože nemůžete tvořit více zvyků zaráz. Leo Babauta píše, že je vlastně jedno jaký zvyk si vyberete, na pořadí které si určíte až tak nezáleží. Hlavní je začít. 

Co mi pomáhá vytvořit si zvyk?


  • Motivace - bez motivace nedám ani ránu, motivuji se například představou, jak už mám zvyk osvojen, jak je to fajn, a říkám si to v přítomném čase.
  • Napsat si ho - na viditelné místo, kde na něj narážíte během dne. 
  • Myslet na něj - neustále - Na jednom kurzu nám říkali, spojte si myšlenku na zvyk s nějakou věcí, nebo činností, kterou děláte každý den a často. Dejme tomu, že zvyk bude cvičení. Tak vždy, když se dotknete kliky, řekněte si v duchu: denně 10minut cvičím.
  • Vysoká priorita - dejte zvyku vysokou prioritu. 
  • Dělejte ho - to je nejdůležitější, nestačí jen na něj myslet :D, dělejte ho a užívejte si ho
Nejtěžší je udržet si zvyk! 
zde mi pomáhá jediná věc: žádné vyjímky! 

Dnes se mi nechce, nějak se necítím..
Když se mi dostane do hlavy podobná myšlenka, řeknu si, když to neudělám teď, neudělám to už nikdy (a to platí, mám to vyzkoušený). Zahodím tolik času, který jsem tomu věnoval, jen protože se necítím? ne, a jdu do toho..

Nedám vám radu, jak dlouho trvá osvojení zvyku. Na sobě to poznám jednoduše: když nepřemýšlím, jestli se mi chce, nebo nechce a zvyk prostě vykonám.

2 komentáře:

  1. Před pár dnama jsem byl na semináři, kde jsme si učili jak si vytvářet zvyky..a bylo to dosti podobné, jak tady popisuješ. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Všeobecne je málo užitočnejších vecí, ktoré človek môže urobiť než vytvoriť užitočný zvyk. Dopad zvyku na ľudský život je neuveriteľný, pritom stačí vyvinúť minimálne úsilie na vytvorenie. Z ekonomického hľadiska: Náklady sú minimálne a rozložené v čase, zato prínosy sú obrovské a dlhodobé. Pri zvyku v podstate ide o zautomatizovanie výsledkov.

    Napríklad zvyk čítať každý deň. Čítaním sa obohacujete po vnútornej aj vedomostnej stránke. Výstupom sú lepšie rozhodnutia, lepšia komunikácia, vzťahy, viac peňazí, splnené sny a šťastnejší život. Vďaka zvyku čítať každý deň sa k týmto výsledkom budete približovať automaticky, rýchlo a bez námahy. Stojí to za to? Zautomatizovať výsledky? Odpovedzte si sám. Osobne si myslím, že to má asi tak milión násobnú výnosnosť.

    Návod ako vytvoriť zvyk čítať každý deň nájdete tu: http://bezbolestneucenie.sk/vytvorit-zvyk-citat/

    OdpovědětVymazat