čtvrtek 3. listopadu 2011

Začínám běhat - mý postřehy

Všiml jsem si, že hodně lidí - zabývající se osobním rozvojem - v určité fázi začali běhat! říkal jsem si, mě to postihnout nemůže. Páč takových začátků jsem měl, a vydrželi tak den, ne víc. Nicméně já jsem dospěl do fáze, kdy začínám. Už je to týden a něco! co jsem si dal za cíl? Jít běhat aspoň 2x týdně. Je to málo, ale na rozjezd si myslím, že to stačí. Nebyl bych to já, abych si o běhání nepřečetl. 


Doporučuji dva servery:
Články vám poradí, jak začít, a taky jak se vybírají běžecké boty, to je asi hlavní na běhání. Já bohužel nemám teď finance na běžecké boty, atak běhám ve starých, neběžeckých a děravých. Kdyby nebyla venku zima, běhám raději bosky.

Pár rad, které jsem postřehl z výše uvedených stránek:
  • běhejte po měkkém - lesní cesta je ideál. Já běhám po louce. (po asfaltu si zničíte klouby)
  • běhejte aspoň půl hodiny - když nemůžete střídejte rychlou chůzi a běh (tzv. styl Indián)
  • běhejte aspoň 4krát týdně - to zatím nedávám, ale z běhání se pro mě stává závislost, překračuju můj cíl
  • mít kvalitní boty (výběr bot není jen tak viz [výběr běžeckých bot])
  • vytvořte si přesný plán, kdy půjdete běhat a kolik uběhnete.

Po pravidelném běhání poznáte rozdíl. Já zatím za týden šel běhat 4x krát. To už jsem nadplán. Ale prostě mě to chytlo. Hned druhý běh jsem poznal rozdíl, a dnes jsem byl po čtvrté a pomale pozoruji, jak se zlepšuji - později na mě dopadá únava.

Běhám přibližně 15-20min svým tempem. Za barákem na louce jsem si vytyčil kolečko které běhám. Do lesa to mám totiž přes pole a to je pooraný a nechce se mi tam. Vezmu vždy psi a jdu běhat.

moje kolečko má cca 400m [http://mapy.cz/s/2uus]. Plus doběh od baráku, to může být tak 200m. První běh jsem dal 5koleček 2200m. Teď dávám 6koleček, takže něco nad dva a půl kiláku. Není to moc, ale časem to chci zvyšovat. Louka má i malé převýšení, takže půlku běžím mírně z kopce a druhou do kopce.

Teď k tomu proč vůbec běhám:
  • vybíjím stres
  • více jak 300min (za týden) kardio cvičení  (tj. i běhání) výrazně prospívá tělu*
  • hmm divný, proč mě zrovna teď nic nenapada? :)
Každopádně proč to vše sem píšu? jelikož potřebuju v běhání pokračovat, a když to uvidím tady na blogu, tak se snad budu dokopávat. Můžete se dokopávat se mnou..

*už nevím odkud jsem to vzal, musím pohledat, ale tělo se pak rychleji regeneruje a je možné pak spát i menší dobu. Budete svěžejší

odkazy na články, které doporučuji
[1] http://behame.cz/191/jak-zacit-behat/
[2] http://www.behej.com/clanek/6069-zacatecnici-jak-zacit-cemu-se-vyhnout-a-ceho-se-nebat
[3] http://behame.cz/58/behani-rady-do-zacatku/
[4] http://behame.cz/59/bezecke-boty/

Žádné komentáře:

Okomentovat